poniedziałek, 18 lipca 2011

Grecja i ciastkarnia Hummingbird

Grecki kryzys mnie przerosl i powrocilam do stylu uczenia sie z czasow matury. Rozlozylam sie z calym swoim dobytkiem na lozku. Mam dookola siebie wszystkie samoprzylepne kartki jakie znalazlam w biurku, najgrubszy zeszyt z notatkami i jakies osiem zlepionych ze soba tasma klejaca stron opisujacych chronologie zdarzen w Grecji. Zajmuje cale lozko, czyli jest dokladnie tak, jak w czasie matur z ta tylko roznica, ze wtedy mialam pojedyncze lozko, a teraz king size. O tempora, o mores!

Na pocieszenie mam tez kolo siebie Cake Days wydana przez Hummingbird Bakery w Londynie, ktora utrzymuje mnie w stanie rownowagi psychicznej. Cokolwiek wydarzy sie w Grecji, ciastka w Cake Days beda wygladaly tak samo pieknie. Nic nie zmaci spokoju w opisach przepisow i nic nie upolityczni fotografii. Nic nie bedzie zle odczytane, a jesli tak to konsekwencje bledow nie wyjda poza kuchnie. Cake Days jest moja ulubiona ksiazka mimo, ze nie ma fabuly. Ma za to rozowa okladke i tony czekolady wewnatrz. Musze ja przegladac w malych ilosciach, poniewaz wole miec zawsze ochote na wiecej niz osiagnac przesyt. Poza tym czasem musze ja odkladac na polke, bo za bardzo mnie odciaga od pracy magisterskiej. Tak, jesli lubicie piec ciasta, ciasteczka, tarty, chlebki czy muffiny to Cake Days jest dla Was. A jesli do tego wizualna strona jedzenia jest dla Was rownie wazna jak walory smakowe potrawy, to tym bardziej powinniscie przejrzec te ksiazke. A potem probowac kazdego przepisu po kolei, tylko powoli, zeby starczylo Wam jak najdluzej.


Z wiadomosci innych jest deszcz w Anglii. To taka wiadomosc jak wcale. W Grecji kryzys, w Anglii deszcz - swiat nie jest jednak az tak dynamiczny jak by sie na pierwszy rzut oka wydawalo.

[Hummingbird Bakery
Cake Days
wyd. Harper Collins
£20
(na Amazonie mozna upolowac taniej)]

Brak komentarzy: